Άντζελα Γκερέκου: Δεν πιστεύω στις γυάλινες οροφές «Δεν θέλουμε ποσοστώσεις και ειδική μεταχείριση θέλουμε ίσες ευκαιρίες»

162 0

Μια από τις πιο όμορφες και αγαπητές γυναίκες στην πολιτική είναι η Άντζελα Γκερέκου, η Πρόεδρος του ΕΟΤ, που ξεχωρίζει για την ηρεμία και το δυναμισμό της ενώ η διαχρονική ομορφιά της, επιβεβαιώνει την άποψη… ότι η ομορφιά βγαίνει από μέσα μας.

Κάνοντας ποδαρικό στο portraits.gr, μας μιλά για τις προκλήσεις για τις σύγχρονες γυναίκες αλλά και το έργο και τους στόχους του ΕΟΤ.
Όπως μας λέει «οι γυναίκες ανταποκρίνονται πλήρως στις προκλήσεις των καιρών και εννοείται ότι δεν θέλουμε ποσοστώσεις και ειδική μεταχείριση αλλά θέλουμε ίσες ευκαιρίες».

-Οι ηγετικές θέσεις που αναλαμβάνουν οι γυναίκες μετριούνται κυριολεκτικά στα δάκτυλα. Πιστεύετε ότι πράγματι υπάρχει γυάλινη οροφή (τα ορατά και αόρατα εμπόδια που συναντά μια γυναίκα για να ανελιχθεί επαγγελματικά σε ανώτερα και ανώτατα κλιμάκια);

Αυτό είναι ένα θέμα που με απασχολεί πολύ. Δεν πιστεύω γενικά στις γυάλινες ή από άλλο υλικό οροφές γενικότερα, καθώς ποτέ στην ζωή μου σε όλες μου τις ιδιότητες δεν λειτούργησα με οροφές και ταβάνια. Πιστεύω ότι όταν ένας άνθρωπος πιστεύει σε κάτι πολύ μπορεί και να το υλοποιήσει.

-Ευτυχώς τα τελευταία χρόνια όλο και περισσότερες γυναίκες αναλαμβάνουν διοικητικές θέσεις.

Πιστεύω ότι η ηγεσία είναι γένους θηλυκού αλλά η ηγεσία δεν γεννιέται, καλλιεργείται και χρειάζεται πίστη, έμπνευση, πάθος, όραμα, ευελιξία υπομονή και επιμονή.
Για την ηγεσία πρέπει να υπάρχουν σαφείς στόχοι προκειμένου να μπορέσουν να επιτευχθούν. Οι γυναίκες από την φύση μας έχουμε έμφυτη την ενσυναίσθηση και την καινοτομία αρκεί να μπορούμε να την αναδείξουμε και με τα κατάλληλα εργαλεία να εξελίξουμε τον όποιο τομέα ενασχόλησης μας. Οι αριθμοί και τα αποτελέσματα είναι πολύ ενθαρρυντικά. Οι γυναίκες στις θέσεις της γυναικείας επιχειρηματικότητας και καινοτομίας βρίσκονται πολύ ψηλά, σαρώνουν στην κυριολεξία τους διεθνείς διαγωνισμούς.
Έχουμε πολλά παραδείγματα και στην Ελλάδα και είναι πλέον η στιγμή, που όλο αυτό το αναξιοποίητο γυναικείο δυναμικό να αξιοποιηθεί πλήρως γιατί είναι αυτό που μπορεί βρει με περισσότερη ευελιξία λύσεις στις σημερινές οικονομικές και κοινωνικές προκλήσεις.
Και φυσικά θέλουμε περισσότερες γυναίκες και στην τουριστική βιομηχανία που αποτελεί την ραχοκοκαλιά του ΑΕΠ της χώρας μας.

– Στη διάρκεια της πολιτικής σας καριέρας βρεθήκατε αντιμέτωπη με στερεότυπα ή εμπόδια, ή προκαταλήψεις επειδή είστε γυναίκα; Υπάρχει ένα περιστατικό αρνητικής προκατάληψης που μπορείτε να αναφέρετε;

Φυσικά και κυρίως το ότι είχα και διαφορετικές ιδιότητες όπως καλλιτέχνης αλλά και αρχιτέκτονας τα πρώτα χρόνια της πολιτικής μου καριέρας ήταν ιδιαίτερα δύσκολα.
Ομολογουμένως, υπήρξαν περιστατικά, που δέχτηκα αμφισβήτηση και “μπούλινγκ” ισχυρό θα έλεγα, λόγω του γεγονότος ότι ήμουν γυναίκα νέα, καλλιτέχνης εμφανίσιμη και αναγνωρισμένη στους χώρους που ήδη εργαζόμουν.
Κρατώντας μια συνειδητοποιημένη στάση αυτοπεποίθησης, σοβαρότητας, σταθερής διαρκούς μελέτης και ευθύνης, μπόρεσα να αντιμετωπίσω την οποία διστακτικότητα ή προκατάληψη και τελικά να κερδίσω όχι απλά τις εντυπώσεις, αλλά την εμπιστοσύνη και την εκτίμηση όσων με αμφισβήτησαν.
Θεωρώ, λοιπόν, ότι η αυτοπεποίθηση, η αυτοεκτίμηση η δια βίου μελέτη αλλά και η σκληρή δουλειά σε αυτό που κάνεις και στον τρόπο με τον οποίο το κάνεις, είναι, αν όχι προαπαιτούμενο, τουλάχιστον ένα βασικότατο στοιχείο για την νέα γυναίκα που θέλει να δραστηριοποιηθεί πολιτικά αλλά και επιχειρηματικά.
Και επίσης να επισημάνω εδώ, ότι για να φτάσει κάποιος στην κορυφή οποιουδήποτε επαγγέλματος χρειάζεται ταλέντο, σκληρή δουλειά, αποφασιστικότητα, υψηλές δεξιότητες, καθώς καλή κατανόηση, υγιή επικοινωνία και συνεργασία και αυτά όλα ισχύουν για όλους μας ανεξαρτήτου φύλου.

– Πιστεύετε ότι οι γυναίκες στον επαγγελματικό χώρο, δεν τολμούν να διεκδικήσουν ανώτερες θέσεις, και τις αφήνουν για τους άντρες; Επιλέγοντας συνεργάτες, ενθαρρύνετε τις γυναίκες να ανελιχθούν και να ξεπερνούν ανασφάλειες;

Σήμερα οι γυναίκες πιστεύω ανταποκρίνονται πλήρως στις προκλήσεις των καιρών και εννοείται ότι δεν θέλουμε ποσοστώσεις και ειδική μεταχείριση αλλά θέλουμε ίσες ευκαιρίες.
Οι παγκόσμιοι οργανισμοί όπως ο ΟΗΕ θέτουν ψηλά στην ατζέντα τους την εξάλειψη κάθε είδους διάκρισης ανάμεσα σε άνδρες και γυναίκες, προκειμένου νομικά και ουσιαστικά να έχουν τα ίδια δικαιώματα, αλλά και τις ίδιες υποχρεώσεις σε όλους τους τομείς της ζωής και της καθημερινότητάς τους από την πρόσβαση στην αγορά εργασίας, την ίση μεταχείριση και την εκπαίδευση, μέχρι την ίση αμοιβή τους και τη συμμετοχή τους στα κέντρα λήψης αποφάσεων και την πολιτική.
Ο 5ος στόχος βιώσιμης ανάπτυξης (SDGs) του Οργανισμού Ηνωμένων εθνών αναφέρεται ακριβώς σε αυτό.
Όταν μιλάμε για δικαιώματα γυναικών και ισότητα των φύλων, αναφερόμαστε βεβαίως, σε ένα ευρύ φάσμα πτυχών, που αφορά τόσο στην ιδιωτική, όσο και στην επαγγελματική τους ζωή.
Πτυχές στις οποίες υπάρχουν, ανισότητες, αποκλεισμός, αλλά και διακρίσεις. Ουσιαστικά δεν μιλάμε για θετικές διακρίσεις, αλλά για την ίση μεταχείριση των γυναικών και την πρόσβαση σε ίσες ευκαιρίες.
Στον αγώνα της αλλαγής αυτών των δεδομένων, η ΕΕ έχει επιτύχει μόνο κατά το ήμισυ την ισότητα μεταξύ των φύλων και η πρόοδος είναι αργή.

– Η κοινωνία μας είναι συντηρητική; Περιμένει περισσότερα σε ευθύνη σοβαρότητα, ήθος και υποχρεώσεις από μια γυναίκα από ότι από έναν άντρα;

Η πολυπλοκότητα των ρόλων στους οποίους καλείται να ανταπεξέλθει η γυναίκα είναι πράγματι μεγάλη.
Είναι όμως εξαιρετικά σημαντικό, οι γυναίκες που ξεχωρίζουν, να βγαίνουν μπροστά για να αλλάξουν τις αντιλήψεις και να προβάλουν το γεγονός ότι τα κατάφεραν, γιατί απλά το αποφάσισαν και να γίνει κατανοητό από όλους ότι η γυναίκα, όταν το αποφασίσει, μπορεί να πετύχει, χωρίς να χρειάζεται να απορρίψει τη θηλυκότητά της ή να εγκαταλείψει την οικογένειά της.
Πιστεύω βέβαια ότι τις περισσότερες φορές οι ενοχές δημιουργούν μεγαλύτερο κακό από ότι η ίδια η απουσία από το σπίτι.

Ακόμα, υπάρχει βέβαια το στερεότυπο, που ορίζει τον άνδρα υπεύθυνο να παρέχει για την οικογένεια και τη γυναίκα κατά κύριο λόγο να φροντίζει την οικογένεια, οπότε και να πρέπει να αφιερώνει περισσότερο χρόνο όμως μελέτες έχουν δείξει ότι οι γυναίκες που εργάζονται και ταυτόχρονα είναι μητέρες στα πλαίσια μιας σταθερής έγγαμης ζωής, έχουν μακροχρόνια καλύτερη υγεία και ποιότητα ζωής!
Προσωπικά, πιστεύω, ότι εάν υπάρχει πρόγραμμα και ευελιξία, τότε ο συνδυασμός καριέρας και υποχρεώσεων μιας οικογενειακής ζωής κάνει τις γυναίκες πιο ευτυχισμένες άρα και πιο αποδοτικές παντού.
Θεωρώ ότι είναι απαραίτητο τέτοια στερεότυπα και νοοτροπίες να επαναπροσδιοριστούν, ειδικά στον αιώνα αυτόν της καινοτομίας και της 4ης βιομηχανικής επανάστασης.

– Πώς πιστεύετε ότι πρέπει να μεγαλώνουμε τα σύγχρονα κορίτσια, για να ζήσουν τη ζωή τους με λιγότερα στερεότυπα, ενοχές και φυλετικούς περιορισμούς;

Σε ένα συνέδριο για την ενδυνάμωση-μέντορινγκ των γυναικών όπου είχα παραβρεθεί έμαθα για την ύπαρξη αυτού του κοριτσιού την Μαλάλα Γιουσαφζάι, το κορίτσι που μεγάλωσε μέσα σε μια άκρως συντηρητική κοινωνία, με μηδενικό ενδιαφέρον για την ισότητα, κι όμως, χάρη στους φωτισμένους γονείς και τη δική της πρωτοβουλία, έφτασε να γίνει σύμβολο για την ανάγκη να δοθούν ίσες ευκαιρίες σε αγόρια και κορίτσια σε όλο τον κόσμο.
Το κορίτσι αυτό που μόλις στα 15 της χρόνια και όταν οι Ταλιµπάν κατέλαβαν την εξουσία στην κοιλάδα Σουάτ του Πακιστάν, τούς εναντιώθηκε και που αρνήθηκε την επιβεβληµένη σιωπή και πολέµησε για το δικαίωµά της στην εκπαίδευση.
Πυροβολήθηκε στο κεφάλι σχεδόν εξ επαφής ενώ επέβαινε στο σχολικό λεωφορείο, και ελάχιστοι ήταν αυτοί που πίστευαν ότι θα επιβιώσει.
Ωστόσο, η θαυµατουργή ανάνηψη της , την οδήγησε σ’ ένα εκπληκτικό ταξίδι από µια µακρινή κοιλάδα του βόρειου Πακιστάν στις αίθουσες του κτιρίου των Ηνωµένων Εθνών στη Νέα Υόρκη. Στα δεκαέξι της, έγινε παγκόσµιο σύµβολο ειρηνικής διαµαρτυρίας και η νεότερη υποψήφια για το Νόµπελ Ειρήνης στην ιστορία του θεσµού.
Αν διαβάστε το βιβλίο της , θα πάρετε πολλές απαντήσεις στην ερώτηση σας αυτή, μια πραγματική ιστορία ζωής, της µάχης για την εκπαίδευση των κοριτσιών, αλλά και την ιστορία ενός πατέρα (άντρας) ο ίδιος ιδιοκτήτης σχολείου που αγωνίστηκε κι ενθάρρυνε την κόρη του να γράφει και να φοιτά.
Να παραδειγματιστούμε από δυο γονείς φαινόμενα που σε τόσο σκληρές εποχές, αγαπούν µε πάθος την κόρη τους σε µια κοινωνία που δείχνει σαφή προτίµηση στους γιους.
Ένα σπουδαίο μάθημα ζωής για όλους μας.

– Ας περάσουμε τώρα στον ΕΟΤ, όπου είστε Πρόεδρος κάνοντας ήδη μέσα σε λίγους μήνες σημαντικά βήματα. Έχετε εξαγγείλει ότι επιθυμείτε τον ΕΟΤ, να λειτουργεί σαν μια σύγχρονη εταιρία μάρκετινγκ του ελληνικού Τουρισμού, μέσα από σύγχρονα τεχνολογικά εργαλεία, με την εμπλοκή και των γραφείων εξωτερικού του οργανισμού, την ενίσχυση των road shows και την στενότερη συνεργασία με τις περιφέρειες της χώρας. Υπάρχουν κάποιες δράσεις που έχετε προγραμματίσει;

Η ανταπόκριση στις σύγχρονες εξελίξεις είναι απαραίτητη, και ο ψηφιακός μετασχηματισμός μαζί με την αναδιοργάνωση του τρόπου λειτουργίας του ΕΟΤ κεντρικά αλλά και στα Γραφεία που διατηρεί στο εξωτερικό, είναι η μέθοδος που μπορεί να εξασφαλίσει τα καλύτερα αποτελέσματα για τον ελληνικό τουρισμό.
Βασική μας δράση ήταν η έμφαση στην διαδικτυακή διαφήμιση και την άμεση έναρξή της για το 2020 ήδη από τον Ιανουάριο, γεγονός που έγινε για πρώτη φορά, ώστε να υπάρχει ισχυρή παρουσία του ΕΟΤ σε διαδικτυακά διεθνή ΜΜΕ, πλατφόρμες και παρόχους υπηρεσιών.
Η συνεργασία μας με τη Mastercard, η παρουσία σε ΜΜΕ όπως οι New York Times, το Bloomberg, το Euronews και αντίστοιχα μέσα δίνουν ένα ισχυρό μήνυμα στις αγορές της Ευρώπης και της Αμερικής για την Ελλάδα ως τουριστική επιλογή.
Αντιστοίχως δουλεύουμε για την βελτίωση του τρόπου λειτουργίας του ΕΟΤ με έμφαση στις δράσεις μάρκετινγκ και ουσιαστικής προώθησης του τουριστικού τομέα ώστε να ενισχυθεί η οικονομική του απόδοση στην ελληνική οικονομία και κοινωνία.

πηγή: @archive_VisualStorytellers

-Έχετε αναφέρει τη δημιουργία δικτύου Greek Tourism Ambassadors από εθελοντές προσωπικότητες κύρους της επιστήμης, της τέχνης και του αθλητισμού. Μπορείτε να μας πείτε πώς θα λειτουργεί; Ποιοι θα είναι και τι καλούνται να κάνουν;

Είναι βούληση του Υπουργείου Τουρισμού και δική μου προσωπικά η συγκροτημένη αναγνώριση των θαυμαστών της Ελλάδας από τα πεδία της τέχνης, της επιστήμης και άλλων τομέων.
Προσωπικότητες της επιστήμης, του θεάτρου των τεχνών κτλ που στον τομέα τους, αλλά και συνολικά αποτελούν αναγνωρίσιμα πρόσωπα διεθνώς και που αγαπούν την Ελλάδα είτε είναι Έλληνες είτε όχι.
Που τους διακρίνει μια ειλικρινή διάθεση προσφοράς προς την χώρα μας και που μέσα από τις δραστηριότητές τους και σε συνεργασία με το Υπουργείο και τον ΕΟΤ θα δίνουν το στίγμα της Ελλάδας ως ουσιαστική επιλογή για τον διεθνή επισκέπτη.
Πρόσφατα εξάλλου είδαμε τη διεθνή δημοσιότητα που έλαβε η αναφορά του βραβευμένου με Όσκαρ, ηθοποιού Tom Hanks, στην Ελλάδα αναφορικά με την τιμητική πολιτογράφησή του ως Έλληνα λόγω της συνεισφοράς του στην αντιμετώπιση της καταστροφής στο Μάτι.
Βέβαια να προσθέσω κάτι ακόμα εδώ διότι θεωρώ ότι ακόμα και ένας άνθρωπος απλός που εργάζεται στον τουριστικό τομέα από οποιαδήποτε θέση αποτελεί για την χώρα μας γνήσιο πρεσβευτή που με την αγάπη το μεράκι του για την εργασία του ,φροντίζει τους επισκέπτες του κάθε τόπου.
Είμαστε όλοι πρεσβευτές της χώρας μας και καλό θα είναι να μην το ξεχνάμε αυτό.

πηγή: @archive_VisualStorytellers

– Ο τουρισμός μπαίνει σε μια νέα εποχή, καθώς οι μαζικοί προορισμοί δίνουν τη θέση τους στις επιλογές με βάση ιδιαίτερα κριτήρια και οι επισκέπτες ψάχνουν νέους προορισμούς. Για πρώτη φορά ο ΕΟΤ φαίνεται να αξιοποιεί τη συγκυρία, η καμπάνια βγήκε νωρίς και φαίνεται πως η Ελλάδα μπαίνει σε μια νέα εποχή και στον τουρισμό. Τι χρειάζεται για να επιτευχθεί η επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου και πότε πιστεύετε ότι μπορεί να επιτευχθεί;

Οι διεθνείς εξελίξεις στον τουριστικό τομέα αναδεικνύουν πλέον νέες τάσεις για παροχή περισσότερων και καλύτερων υπηρεσιών σε συνδυασμό με παροχή δυνατοτήτων εμπλουτισμένων εμπειριών, γεγονός που μεταβάλει το τουριστικό προϊόν.
Σε αυτή την κατεύθυνση η ανάγκη για περισσότερη ποιότητα στον μαζικό τουρισμό και στον εμπλουτισμό του μοτίβου «ήλιος και θάλασσα», επανακαθορίζει τις επιλογές και του κράτους και των επιχειρήσεων. Η προώθηση και άλλων μορφών τουρισμού και η παροχή συνδυαστικών επιλογών, είναι πλέον το στοίχημα, δηλαδή κατά πόσον μία χώρα μπορεί να παρέχει πολλαπλές επιλογές όλο το χρόνο.
Η ανάδειξη των δυνατοτήτων κάθε περιοχής και η εξειδίκευση σε θεματικές μορφές τουρισμού εγγυάται την καλύτερη δυνατή διεθνή τοποθέτηση στις προτιμήσεις των επισκεπτών, καθιστώντας το ελληνικό τουριστικό προϊόν πιο ελκυστικό.
Πιστεύουμε ότι μία πραγματική συνεργασία όλων των εμπλεκομένων μπορεί να αντιμετωπίσει την εποχικότητα του ελληνικού τουρισμού προχωρώντας σύμφωνα και με το νέο μας σύνθημα «Greece – Always in season», ώστε σε αυτή τη δεκαετία η Ελλάδα να πετύχει την καταξίωσή της με σταθερή αύξηση επισκεπτών και εσόδων παραμένοντας ψηλά στις προτιμήσεις των τουριστών.
Οι συνέργειες μεταξύ κράτους, αυτοδιοίκησης και επιχειρήσεων είναι κρίσιμο στοιχείο, και εδώ ο ΕΟΤ και το Υπουργείο Τουρισμού έχουν καθοριστικό ρόλο.

Μετά την έξαρση του κοροναϊού στην Ιταλία, ανησυχείτε για τον ελληνικό τουρισμό;

Το θέμα του κοροναϊού πιστεύω θέλει ψυχραιμία και πρόληψη. Τέτοια παγκόσμια κοινωνικά φαινόμενα επηρεάζουν όλων των ειδών μετακινήσεων καθώς και τον τουρισμό. Έχουμε ενημερωθεί για την ετοιμότητα της χώρας για την έξαρση του κοροναϊού και ειδικά μετά την έξαρση του στην Ιταλία. Ο Υπουργός Υγείας κύριος Κικίλιας υπογράμμισε σε δηλώσεις του ότι η χώρα μας είναι θωρακισμένη. Καλό είναι βέβαια να τηρούμε γενικότερα τους κανόνες πρόληψης τόσο ατομικά όσο και για τους χώρους του τουρισμού ξενοδοχεία κτλ. Υπάρχουν εδώ και καιρό οδηγίες πρόληψης τόσο σύμφωνα από τον Π. Ο. Υ όσο και από το υπουργείο υγείας της χώρας μας. Ας ελπίσουμε ότι θα περάσει και αυτό γρήγορα και χωρίς αλλά θύματα σε καμία άλλη χώρα.

– Ο στόχος για τουριστική ανάπτυξη στο σύνολο της ελληνικής περιφέρειας είναι εφικτός; Πότε;

Η νέα στρατηγική του Υπουργείου Τουρισμού και του ΕΟΤ, είναι η βιώσιμη τουριστική ανάπτυξη με θεματική και περιφερειακή εξειδίκευση και στις 13 Περιφέρειες της χώρας. Για εμάς βιωσιμότητα στον τουριστικό τομέα σημαίνει σταθερότητα στα έσοδα και αύξησή τους και ταυτόχρονα δραστηριότητες που αναδεικνύουν και προστατεύουν το φυσικό περιβάλλον και τον πολιτισμό.
Στην κατεύθυνση αυτή δημιουργήθηκε πρόσφατα το Περιφερειακό Συμβούλιο Τουρισμού με τη συμμετοχή όλων των Περιφερειών ακριβώς για να δουλέψουμε πάνω στην ισόρροπη ανάπτυξη όλων των περιοχών.
Παρότι η εποχικότητα και το μοτίβο ήλιος και θάλασσα είναι διαχρονικά χαρακτηριστικά της τουριστικής κατάστασης στην Ελλάδα, πιστεύουμε και κινούμαστε στην ανάδειξη των θεματικών μορφών τουρισμού με βάση τις δυνατότητες κάθε περιοχής.
Η συνολική τουριστική ανάπτυξη της ελληνικής περιφέρειας είναι όχι μόνο εφικτός στόχος αλλά και απαραίτητη συνθήκη για το μέλλον του τουρισμού στην Ελλάδα, ώστε να ανταποκριθούμε καλύτερα στις διεθνείς εξελίξεις.
Όσο περισσότερες επιλογές υπάρχουν για το διεθνή επισκέπτη τόσο μεγαλύτερα είναι τα οφέλη για την οικονομία και την οικονομία κάθε περιοχής.

– Έχετε αναφέρει τη δέσμευση του ΕΟΤ στην αειφορία και την προστασία του Περιβάλλοντος, σαν βασικό στοιχείο της τουριστικής πολιτικής της χώρας. Με ποιες ενέργειες θα εκφραστεί;

Η προστασία και η ανάδειξη του περιβάλλοντος που είναι και συγκριτικό πλεονέκτημα για τη χώρα μας αποτελεί βασική μας αντίληψη και στρατηγική. Η σύνδεση με τους 17 Στόχους του ΟΗΕ για τη βιώσιμη ανάπτυξη αφορά τη χώρα μας συνολικά και ο τουριστικός τομέας εμπλέκεται και με τους 17.
Για αυτό προωθούμε την βιωσιμότητα και τις πρακτικές εφαρμογές της στην διαμόρφωση και λειτουργία των τουριστικών προϊόντων και υπηρεσιών, ώστε να αναδεικνύουμε καλές πρακτικές που αφορούν τη διαμονή, τις μετακινήσεις, τις κατασκευές και τη διαχείρισή τους καθώς και τη συνολική διαχείριση των απορριμμάτων και της ενέργειας.
Θέλουμε να μετατρέψουμε τον ελληνικό τουρισμό όχι απλά σε eco friendly, αλλά πραγματικά σε βιώσιμο προϊόν που αφορά όλες τις πτυχές και τις παραμέτρους της λειτουργίας του, και όλες τις εμπλεκόμενες επιχειρήσεις και φορείς.
Ήδη ως ΕΟΤ εφαρμόζουμε ανάλογες πρακτικές στην εσωτερική μας λειτουργία και στο κτίριό μας, και σε επόμενα βήματα θα προχωρήσουμε στην ανάδειξη επιτυχημένων πρακτικών φορέων της αυτοδιοίκησης και των επιχειρήσεων.
Με μία νέα τουριστική συνείδηση που προωθεί την βιώσιμη τουριστική ανάπτυξη.
Ετσι μόνο μπορούμε να διαμορφώσουμε μία συνολική προσέγγιση και εφαρμογή μίας ολοκληρωμένης πολιτικής που ενισχύει την οικονομία, την κοινωνία και το περιβάλλον, καθώς επίσης και σε συνδιασμό με εκπαίδευση-workshops για την κυκλική οικονομία αλλά και την ανάδειξη, eco-πρακτικών.

In this article

Join the Conversation